Site Loader

İtalya, here we come!

Evet, sonunda Yunanistan’dan İtalya’ya yaklaşık 10 saatlik bir yolculuk sonrası varıyoruz. Gemimiz; arabalı, kocaman feribotumsu bir taşıttı. Kamaralarda falan kalamadık. Ama isteyen parasını verip kalabilirdi bu da ek bir bilgi olarak dursun.

Gemi

İtalya’nın Bari şehrine ulaşıyoruz. Gemiden indikten sonra direkt Pompeii Antik Kenti’ne doğru yola çıktık. Sanırım 3-4 saat kadar sürdü.

Pompeii Antik Kenti :

Pompeii, bir kısmı hala gömülü olan ve ona rağmen delice büyük bir antik kent. M.Ö. 5000 yıllarında kurulmuş ve yanardağı patlamadan 160 yıl önce Romalılar ele geçirmiş. Belki duymuşsunuzdur, burası aslında Vezüv Yanardağı ile ünlü ve başlarına ne geldiyse de ondan gelmiş.

M.S. 79 yılında yanardağın patlamasıyla insanlar tahmin ettiğiniz gibi lavlar yüzünden değil de yuttukları küllerle taşlaşmışlar ve bir gün içinde şehir koca bir mezarlığa dönüşmüş.

Taşlaşmış insan
  • Bir liman şehriymiş ve dolayısıyla Roma’nın ticaret başkenti olmuş.
  • Çok zengin ve eğlencesine düşkün bu şehir eşcinselliği de normal karşılıyormuş.
  • Şehrin içinde genelevler, amfitiyatrolar, hamamlar, fırınlar, meyhaneler, atölyeler çok sık bulunuyormuş.
  • The Brothel, burası dünyanın bilinen en eski geneleviymiş.
  • Denilenlere göre, yemek yedikten sonra kaz tüyleriyle yediklerini kusar ve sonra tekrar yemek yerlermiş.Bunu da çok daha fazla yemek yiyebilmek için yaparlarmış.-Kısaca kafayı yemişler-
The Brother Genelev freskleri

Her bir freskin altında birer tane odacıklar var ve isteğine göre birine girebiliyormuşsun :)) Bu Pompeiililer işini iyi biliyormuş.

Bir adamın fotoğrafını çektiğini gördüğünüz şey ise :)) genelev yollarını gösteren bir işaret. Şehrin birçok yerinde bunlardan var. Çok mantıklı değil mi? …

Napoli :

Napoli’yi sadece 2-3 saat görebilme fırsatı bulabildim. O saatler içerisinde de sadece sahil ve çarşı kısmını görebildim. Açıkçası kıyı kısmını görünce bayaa bir hayal kırıklığına uğradım.Çünkü hem çok pis hem de çok dağınık görünüyordu şehir. İç kısımlara girdikçe neyse ki gözüm gönlüm açılmaya başladı.

Castel Nuovo

Castel Nuovo‘nun yapımı 1279’da başlamış ve 1282’de tamamlanmış. Türkçeye çeviricek olursam ‘Yeni Kale’ anlamına geliyor. Çok asil görünmüyor mu? Bu arada fotoğrafta kardeşimle bacaklarımız üst üste gelmiş ve çok korkunç görünüyor.

Gördüğüm kadarıyla en sevdiğim yer kocamaan Plebiscito Meydanı ve meydanda bulunan San Francesco di Paola Kilisesi oldu. Kilisenin karşısında da bir kraliyet sarayı vardı.

Plebiscito Meydanı ve Kilise

Meydanda top oynayan çocuklar vardı. İçimden geçirdim ah ahh insanlar nerelerde top koşuşturuyor.Biz anca daracık mahallelerdeydik. :))

Napoli’den sonra Roma’daki otelimize doğru yola çıktık. <3 Canım İtalya..

Yunanistan gezisi için :

Yunanistan Gezisi | Kavala, Selanik, Metsovo, Yanya

iremarass

2 Replies to “İtalya Gezisi | Pompeii, Napoli”

1. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş, teşekkürler. İnsanların milattan önce de en az şimdiki kadar sapık olduğunu öğrendiğime şaşırdım açıkçası. Ne yapacaksın işte doğamızda var demek…